Anya Ernest pratar om gamification och UX

Anya Ernest, interaktionsdesigner och forskare vid RISE Interactive, kommer till företaget Valtech den 16 mars för att föreläsa om gränslandet mellan UX och gamification - hur dessa två angreppssätt hänger ihop och vad som skiljer dem åt. Hon kommer också gå djupare in på hur principer som används i speldesign kan appliceras och användas inom andra områden för att engagera användare.

Anya arbetar med innovationsprojekt inom framför allt RISE kompetensområde Internet of sports and well-being. Hon har bland annat jobbat med att ta fram en interaktiv riddräkt och 3D-scanning av hästar. Att ständigt göra analyser kring vad som motiverar människor, och får dem att göra saker som de egentligen inte vill göra gjorde att gamification blev ett specialintresse för några år sedan. I dag är det en naturlig del att överväga i alla projekt.

Anmälan till eventet

Valtech är en digital partner som förenar kreativitet, teknik och lättrörliga arbetssätt. Valtech integrerar hållbarhetsfrågor & socialt ansvarstagande i verksamheten på ett sömlöst sätt och samlar olika specialister under ett och samma tak.  Läs mer på valtech.se

Date/time: 
Thursday, March 16, 2017, 18:00 to 21:00
Add to Calendar
Location: 
Valtech
Hantverkargatan 5, Kungliga Myntet
Stockholm
Sweden
SE
Link to event: 
Inspirationskväll: Gamification eller UX - var går gränsen?